top of page
  • Forfatterens bildeGlenn-Thomas Haugaard

Velkommen til Xicado-bloggen!

Oppdatert: 20. feb.

I Xicado møter vi en mangfoldig gruppe mennesker og bedrifter med en brennende lidenskap for det de driver med. Dette er utrolig inspirerende! Derfor ønsker vi nå å invitere dere med på noen av de spennende reisene vi er heldige nok til å være med på.


Denne bloggen vil være en kombinasjon av inspirasjon, autentiske historier og kunnskapsdeling - dette blir bra!




Kort om historien

I desember 2019 grunnla Glenn-Thomas og Johanna selskapet Xicado AS. Etter nærmere et halvt års planlegging, utvikling og drømming var konseptet endelig klart, og det var på tide å se om ideen om autentisk markedsføring var like kraftfull, som de intuitivt hadde følt. Ting begynte lovende med to betydelige oppdrag; ett var allerede i boks, og det andre var på vei. Det kunne ikke ha startet bedre!


Dagen før Xicado skulle signere kontrakten med oppdragsgiver nr.2 den 13. mars 2020, ble verden sjokkert av nyhetene som ble offentliggjort. Ja, du gjettet riktig – pandemien ble erklært som en realitet, og Norge gikk i lockdown.


Oppdrag forsvant på grunn av restriksjonene, da video måtte produseres i person. Dette ble en mørk periode for Xicado.


Men vi holdt ut, og så snart det var mulig, var vi ute for å bygge opp en kundebase. Tidene var usikre for alle, og en ny lockdown truet stadig. Likevel viste flere interesse for måten vi skapte videoinnhold på, og snart hadde Xicado imponerende merkenavn på kundelisten.


Som for alle nystartede bedrifter og nybakte entreprenører har veien ikke vært enkel eller rak, og det har vært en vekselvirkning mellom store oppturer og utfordrende nedturer.


I dag står vi fortsatt her, klare til å fortelle din historie!

 


Hvorfor autentisk markedsføring?

Hvorfor har vi valgt akkurat denne nisjen? Vi hadde registrert en økt nysgjerrighet rundt bedrifter fra konsumentene; Hvem er de egentlig? Hva er verdiene deres? Kan de virkelig stå inne for det de lover?


Denne nysgjerrigheten drev oss, og snart sto det klart – her fantes et uutforsket territorium.


Tilfeldigvis var markedshullet ikke bare en mangel, men noe som passet gründerne perfekt. Med en dyp interesse for mennesker og en innebygd vilje til å hjelpe andre, i tillegg til god erfaring innen video, foto, salg og markedsføring, var de klare til å fylle dette gapet.


Er du nysgjerrig på å utforske autentisk markedsføring og ønsker å skape en unik historie for din bedrift? Vi ser frem til å høre fra deg og begynne reisen sammen!



Bildet viser gründerne av Xicado AS, autentisk videomarkedsføring.
Bilde av gründerne Glenn-Thomas og Johanna

Siste innlegg

Se alle

Comments


bottom of page